Logotipo IPC Pixel Transparente
    ESAC  -  ESEC  -  ESTGOH  -  ESTeSC  -  ISCAC  -  ISEC -  SAS
Pixel Transparente
 
  Terça-Feira • 07 de Maio de 2024  PT EN
pixel transparente
Icon de Impressão   

Organizational Communication

pixel transparente

Comunicação Organizacional (Organizational Communication) 

 

 

The aim of the Organizational Communication course is to train quality professionals in the areas of business and/or organisational communications, market and opinion studies, public relations and marketing communications.

  
  • Goals

The Organizational Communication programme aims to combine solid scientific grounding in the general domain of social and behavioural sciences with the more specific domains of business communications and public relations, marketing communications, organisational sciences, social psychology, communication sciences and research methods, providing graduates with a culturally contextualised understanding of communication phenomena in groups, organisations and society.

  
  • Careers and Professional Opportunities
    • Social communications, image and institutional communications consultancies;
    • Management of internal communications for organisations and business and/or institutional communications;
    • Public relations and marketing communications;
    • Consumer behaviour studies;
    • Surveys and opinion studies;
    • Trainer in the area of organisational communications and public relations.

 

See below the study plan. FGT is a set of unit courses common to all ESEC degrees, aiming to promote transversal competencies basic to any profession. To see the unit courses click HERE. Not all Optional Unit Courses are available. International Office provides the unit courses available in the begining of each academic year.

 

 

Curriculum

Year

Semester

Code

Disciplina

Unit Course / Subject

ECTS

Contact Hours

Hours/ week

1

S1

270001

Economia de Empresa

Economics of Enterprise

3

45

3

1

S1

260001

Atelier de Introdução ao Marketing

Workshop: Introduction to Marketing

3

60

4

1

S1

290001

História Económica e Social

Economic and Social History

6

60

4

1

S1

240001

Psicologia Social dos Grupos e Equipas de Trabalho

Social Psychology of Group and Working Teams

6

60

4

1

S1

250003

Teorias da Comunicação

Theories of Communication

6

60

4

1

S1

 

FGT

Optional Transversal Course  

 

 

 

1

S2

230002

Atelier de Inserção às Práticas Organizacionais

Workshop: Introduction to Organizational Practices

3

60

--

1

S2

220002

Fundamentos Teóricos das Relações Públicas

Public Relations Theory

3

45

3

1

S2

270002

Contabilidade e Gestão de Empresas

Accountancy & Management

6

60

4

1

S2

240002

Psicologia Social das Organizações

Social Psychology of Organizations

6

60

4

1

S2

230001

Teoria das Organizações

Theory of Organizations

6

60

4

1

S2

 

FGT

Optional Transversal Course  

 

 

 

2

S1

240003

Atelier de Gestão de Recursos Humanos

Workshop: Human Resources Management

3

45

3

2

S1

250002

Direito da Comunicação e do Marketing

Law, Communication and Marketing

3

45

3

2

S1

220003

Análise Estratégica em Relações Públicas

Strategic Analysis in Public Relations

6

60

4

2

S1

260010

Marketing de Serviços

Facility Marketing

6

60

4

2

S1

260002

Marketing Estratégico

Strategic Marketing

6

60

4

2

S1

280001

Metodologia da Investigação Aplicada à Comunicação Organizacional

Applied Organizational Communication Research

6

60

4

2

S2

240005

Formação de Activos em Empresa

Enterprise In-service Training

3

30

2

2

S2

220006

Planeamento de Acções em Relações Públicas

Public Relations Planning

3

30

2

2

S2

280002

Técnicas de Pesquisa de Marketing

Marketing Research Techniques

3

30

2

2

S2

260011

Atelier de Comunicação de Marketing

Workshop: Marketing Communication

3

45

3

2

S2

220005

Atelier de Comunicação Institucional

Workshop: Communication in Organizations

3

45

3

2

S2

220004

Deontologia e Responsabilidade Social Empresarial

Deontology and Social Responsability of Enterprises

3

45

3

2

S2

230003

Comportamento e Comunicação Organizacional

Management of Organizational Knowledge

6

60

4

2

S2

230004

Gestão do Conhecimento Organizacional

Knowledge Management in Organizations

6

60

4

2

S2

260012

Planeamento e Gestão Estratégica

Planning and Strategic Management

6

60

4

2

S2

240004

Psicologia do Consumidor

Consumer Psychology

6

60

4

2

S2

 

FGT

Optional Transversal Course  

 

 

 

3

S1

220001

Comunicação Interna nas Organizações

Internal Communication in Organizations

3

45

 --

3

S1

260014

Atelier de Marketing Relacional

Workshop: Marketing

3

45

3

3

S1

220007

Atelier de Relações com os Media

Workshop: Effective Relations with Media

3

45

3

3

S1

260013

Marketing de Marcas

Brand Marketing

3

45

3

3

S1

230006

Gestão da Qualidade Total

Quality Management

6

60

4

3

S1

230005

Mudança e Desenvolvimento Organizacional

Organization Change and Development

6

60

4

3

S1

250001

Representação e Cultura Visuais

Representation and Visual Cultures

6

60

4

3

S1

280003

Sondagens e Estudos de Opinião

Opinion Poll Surveys

6

60

4

3

S1

 

Opção Vocacional**

Optional Unit Course**

 

 

 

3

S2

--

Estágio/Projecto

Internship / Project

30

650

-

** Optional Unit Courses

6 ECTS, 60 contact hours:

Cibercultura (Cyberculture); Produção de Conteúdos Informativos on-line (Production of On-line Contents); Técnicas de Redação Jornalística (Techniques of Journalism writing); Tecnologias Internet e Multimédia (Internet and Multimedia Technologies); Comportamento Político (Political Behaviour).

3ECTS, 30 contact hours:

Organização de Eventos, Mecenato e Patrocínio (Events Organizations and Sponsorship); Empreendedorismo e Criação de Empresas (Entrepreneurship); Identidade Organizacional (Organizational Identity); Estatística Informática para as Ciências Sociais (Statistics applied to Social Sciences); Métodos Estatísticos I (Statistics I); Métodos Estatísticos II (Statistics II); Relações Internacionais (International Relations); História Contemporânea (Contemporary History); História da Construção Europeia (History of Europe Construction); Complementos de Francês Técnico para a Comunicação (Tecnhical French applied to Communication); Complementos de Inglês Técnico para a Comunicação (Technical English applied to Communication); Expressão Escrita para a Comunicação (Written Expression); Expressão Oral para a Comunicação (Oral Expression); Indústrias Culturais (Cultural Industries); Produção de Textos Utilitários (Text Production); Estratégias Publicitárias (Advertising); Marketing Cultural (Cultural Marketing); Marketing Internacional (International Marketing); Marketing On-Line; Marketing para as Organizações sem Fins Lucrativos (Marketing to Non-Profit Organizations); Marketing Político (Political Marketing); Marketing Social (Social Marketing); Análise Transaccional (Transactional Analysis); Avaliação do Desempenho e Gestão de Competências (Performance Evaluation and Skills Management).

 


 

pixel
pixel transparente
Escola Superior de Educação de Coimbra © 2008
Links Úteis | Créditos | Contactos | Administração do Site
esquerda canto redondo Direita canto redondo